
Strategic HR Solutions
DISC - základní verze
Zvýšená osobní výkonnost
Schopnost efektivní vzájemné interakce s různými typy lidí je určujícím faktorem mezi úspěchem a neúspěchem v současném prostředí. Efektivní mezilidská komunikace a interakce má počátek v přesném a přijatém vnímání sebe sama. Základní zpráva Success Insights podává zásadní informace o osobnosti respondenta a jeho způsobu interakce s ostatními lidmi. Toto poznání vede ke zvýšení osobního výkonu.
Efektivní manažerská komunikace
Zvláštní pozornost věnuje základní zpráva identifikaci preferovaného stylu komunikace. Pokud znáte svůj preferovaný styl při komunikaci s ostatními, můžete používat celý komunikační systém při interakci s ostatními lidmi. Používání tohoto systému je mnohem efektivnější a velmi produktivní. Respondenti se dozví, mimo jiné, jak jejich přirozený a adaptovaný styl chování ovlivňuje reakce ostatních lidí, se kterými vstupují do interakcí. Čím vzbuzují pozitivní nebo negativní reakce ostatních a tím pádem, co způsobuje nebo potlačuje jejich úspěch a úspěch ostatních lidí.
Zvýšená hodnota pro podnik
Tváří v tvář neustále se měnícím úkolům, příležitostem i komplikacím se stává dokonalá znalost sebe sama klíčovým faktorem při naplňování cílů a také se stává konkurenční výhodou pro firmu. Výkonní i vedoucí zaměstnanci a jejich trenéři, koučové, mentorové atd. mohou daleko snadněji a efektivněji plánovat jejich další osobní i profesní rozvoj. Mohou ho stavět na silných stránkách respondenta a zároveň snadno odstranit limitující faktory jejich výkonu. Na konci tohoto procesu je opět zvýšená hodnota pro firmu.
Dosažení špičkového výkonu
Lidé jsou zpravidla výkonní v prostředí, které ctí jejich přirozený způsob chování, jednání a přístupu. Bohužel, toto přirozené chování nemusí nutně korespondovat s požadovanými výsledky i pochopením všech ostatní lidí. Zvláště v případech, kdy přirozený způsob chování jednoho člověka je zcela odlišný od představ o přirozeném chování druhého – například jeho kolegy. Základní zpráva odhalí mnoho možností, jak zlepšit úroveň interakce a komunikace s okolím. Zejména se jedná o uspořádání pracovního prostředí a pochopení potřeb svých spolupracovníků. Prostřednictvím pochopení vysoce efektivních nástrojů a možností přizpůsobování svému okolí, respondenti mohou daleko snadněji a přesněji modifikovat své projevy a chování směrem k požadovanému stavu.
Obsah zprávy
Každá základní zpráva obsahuje několik sekcí, které identifikují a objasňují možnosti pochopit a zlepšit úroveň komunikace a vzájemné interakce. Zpráva může být interpretována certifikovaným koučem nebo mentorem, který může maximalizovat užitnou hodnotu zprávy a sestavit efektivní akční plán pro další rozvoj a implementaci poznatků do praktického používání. Mimo jiné lze tyto informace použít také v procesech projektů zvyšování osobní odpovědnosti zaměstnanců.
Jednotlivé sekce základní zprávy
- Obecná charakteristika
- Hodnota pro podnik
- Checklist pro komunikaci
- Co je v komunikaci „zakázáno“
- Tipy pro komunikaci
- Vnímání
- Charakteristické rysy
- Přirozený a adaptovaný styl chování
- Adaptovaný styl chování
- Oblasti možného zlepšení
- Akční plán
- Analýza stylu chování – hierarchie
- Analýza stylu chování a komunikace – grafy a pozice na „Success Insights Wheel“
Výsledky a Přínosy
Investice do základní zprávy Success Insights může přinést velice důležité informace a především výsledky v několika oblastech:
- Zjistí, jak respondent přistupuje k řešení problémových situací a náročných úkolů a
jak se dokáže chopit příležitostí
- Identifikuje znaky, které poukazují na vůdcovskou roli (ne manažerskou)
- Nabízí strategie pro otevřenou, přijatelnou a přímou formu komunikace a chování směrem
k dosažení požadovaných cílů / plnění úkolů
- Specificky se podílí na řízení jednotlivců a týmů bez přímého zasahování nadřízených,
managerů nebo decision makerů.