Strategic HR Solutions

PIAV - pracovní prostředí

Hodnoty: Skryté motivátory

Co motivuje zaměstnance prodávat, řídit, pečovat nebo komunikovat s klientem právě takovým způsobem, jakým to dělají? Co přiměje zaměstnance nadšeně pracovat, odvážně prodávat, řešit složité problémy? Proč si vybírají, čemu se budou věnovat?. Jak můžete obsadit pravého člověka na pravé místo a motivovat ho k dosažení lepších výsledků pro všechny?. Odpovědi na všechny tyto otázky se týkají hodnot.

 

Hodnoty jsou motorem našeho (ne)konání. Motivují nás k činům. Hodnoty jsou svým založením abstraktní koncepty nebo standardy, podle kterých (ne)konáme. Hodnoty a především víra v ně je tak silná, že ovlivňuje chování jednotlivců i celého podniku.

 

Individuální zkušenosti, schopnosti, vzdělání a tréninky nám říkají CO můžeme dělat. Assessment (hodnocení) stylu chování (behavioral style) nám říká, JAK to můžeme a budeme dělat. Osobní hodnotový systém nám pak dokreslí obrázek osobností tím, že prozradí PROČ to či ono (ne)děláme.

 

Se znalostí hodnot, můžeme povzbuzovat své zaměstnance způsobem, který uspokojuje jejich vnitřní potřeby motivace. Můžeme zjistit, zda pozice, na které jsou nebo aspirují bude odpovídat hodnotám, které vyznávají.

 

Šest kategorií hodnot

Zpráva zaměřená na pracovní motivaci identifikuje šest různých hodnot, které motivuje jednotlivce k (ne)konání.

-         Teoretické – touha po objevování, systematizaci, analyzování, zaměření na znalosti

-         Utilitární – touha po zhodnocení materiálních i časových investic, materialismus

-         Estetické – touha po vyváženém a harmonickém způsobu života. Ochrana vlastních vrozených,

          přirozených a nestrojených zdrojů

-         Sociální – touha po eliminaci nesnášenlivosti, konfliktů pro všechny a být oporou a pomáhat

          druhým

-         Individualistické – touha po získání postavení a po ovlivňování druhých

-         Tradicionální – touha po vytváření lepšího světa prostřednictvím vytvořeného systému vlastního

          způsobu života.

 

Obsah zprávy

Zpráva zaměřená na motivátory v pracovním prostředí je generována po vyplnění 12 otázek. Je generovaná softwarově. Měří ohlasy, které člověk má oproti všem šesti oblastem hodnotových systémů. Zpráva tedy obsahuje:

1) Výklad profilu respondenta z pohledu všech šesti hodnotových kategorií včetně:

    - obecná charakteristika

    - hodnota pro podnik

    - klíč k řízení a motivaci

    - doporučení pro trénink, profesní rozvoj a učení se

    - kontinuální zvyšování efektivity a kvality

2) Standardy a srovnání – sekce pojednávající o využitelnosti každé hodnoty a porovnání

    s národním průměrem

3) Grafické znázornění a kompletní kruhový graf pro vizualizaci výsledků měření

4) Akční plán založený na hodnotovém systému respondenta umožňující využití silných stránek a

    snadnou motivací k osobnímu růstu a rozvoji

5) Shrnutí pro tým, které je využitelné v rámci teambuildingových aktivit. Slouží k jednoduššímu

    sdílení individuálního přístupu a hodnot s ostatními členy týmu.

 

Výsledky a Přínosy

Identifikace a hodnocení hodnotového systému zaměstnanců, týmů a podniků redukuje počty a intenzitu konfliktů, zvyšuje míru projevení individuálních talentů, efektivnost a produktivitu. Aktivizuje jakoukoliv skupinu lidí ke společné práci na požadovaných úkolech. Dalšími přínosy jsou redukované náklady spojené s fluktuací a zvýšená produkce zaměstnanců.

Tvorba webu zdarma s Webnode Webnode